П`ятниця, 20.07.2018, 17:35Вітаю Вас Гість | RSS
Головківський НВК "ДНЗ-ЗОШ І-ІІІ ступенів"
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [6]
Файли наших вчителів [22]
Державні стандарти освіти [6]
файли вихователів дитсадка [1]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів


Головна » Файли » Файли наших вчителів

Урок української мови з елементами природознавства в 4 класі
07.11.2016, 12:30

Урок української мови з елементами природознавства в 4 класі

Вчитель : Шмиголь Ніна Олексіївна

Тема: Зв'язок прикметників з іменниками в реченні. Вправи на визначення роду та числа прикметників.

Мета: Розширити знання учнів про граматичний і смисловий зв'язок прикметників з іменниками; вчити розпізнавати рід і число прикметників; розвивати зв’язне мовлення учнів; розширити знання про особливості природи океанів; виховувати любов до природи.

Хід  уроку

  1. Оргмомент

Девіз уроку: міркуємо – швидко,

Відповідаємо точно

Пишемо гарно.

  1. Повідомлення теми і завдань уроку.

Сьогодні наш урок незвичайний. Ми вирушимо в подорож по океанах Землі. Дізнаємося про рослинний і тваринний світ океанів. Будемо знаходити в реченнях прикметники, визначати їх рід і число. Виконаємо багато цікавих завдань.

  1. Каліграфічна хвилинка

Кожна подорож потребує ретельної підготовки. Нашою підготовкою стане каліграфічна хвилинка.

Пп  Ап  пл  пи

Павлик передав Петрикові приємний подарунок.

А) підкреслити головні члени речення;

Б) Визначити рід та число прикметника.

Португалія-Лісабон-Порту

На берегах Атлантичного океану є країна Португалія. Столиця цієї країни місто Лісабон. А біля самого океану розташоване місто Порту, з якого ми і розпочнемо нашу подорож.

  1. Інформація про Атлантичний океан.

Отже, наша подорож розпочалась з Атлантичного океану і ми надамо слово нашим дослідникам.

Учень: Атлантичний океан є другим за розмірами океаном Землі. Температура води в різних частинах неоднакова. У теплій воді росте багато водоростей. Водяться акули, летюча риба, морські черепахи. У північній частині океану, де холодно живуть кити, тюлені, морські котики.

  1. Повторення вивченого про прикметники. Визначення роду та числа прикметників.

Щоб безпечно подолати води Атлантичного океану, нам необхідно виконати завдання. Але спочатку згадайте все, що ви знаєте про прикметники.

Вправа «Мікрофон» (повторення вивченого про прикметники)

Виписати з тексту іменники разом з прикметниками, визначити їх рід і число.

  1. Інформація про Індійський океан.

Ви впорались із завданнями, отже тримаємо курс на Індійський океан. Слово нашим дослідникам.

Учень: Індійський океан – третій за розмірами. Тут великі зарості бурих, зелених і червоних водоростей. Живуть кальмари, акули, кашалоти, медузи, краби, морські змії.

  1. Робота з фразеологізмами.

Для того щоб продовжити подорож і потрапити до іншого океану нам знову потрібно виконати завдання.

Замінити фразеологізм одним словом (прикметником). Один фразеологізм ввести в речення.

Вітер у голові.                                                      Верткий

Як в’юн                                                                  впертий

На всю губу                                                            легковажний

Хоч викрути                                                         непостійний

Сім п’ятниць на тиждень                                мокрий

Хоч кілок на голові теши                                   немолодий

У літах                                                                          багатий

(з’єднати стрілочкою фразеологізм з відповідним прикметником)

  1. Інформація про Тихий океан

Молодці! Ви впорались з завданням, тож ми можемо продовжити подорож і нас чекають води Тихого океану.

Учень: Тихий океан – найбільший океан на Землі. Має найрізноманітніший рослинний і тваринний світ. У воді росте 380 видів водоростей. Водяться тут тихоокеанський спрут, скат манта; оселедці, скумбрія, лососі, тріска.

  1. Робота з порівняннями

Ми не зможемо продовжити нашу подорож, якщо не виконаємо наступне завдання.

На дошці порівняння:

Хитрий як…

Полохливий як…

Голодний як…

Німий як…

Балакучий як…

За малюнком тварини і даними словами скласти порівняння. З одним скласти речення.

  1. Інформація про Північний Льодовитий океан.

От ми з вами і вийшли в води останнього океану.

Учень: Північний Льодовитий океан – найменший за розмірами. Більшість поверхні вкрита льодом. У воді водяться медузи, оселедці, морські окуні. На кризі живуть білі ведмеді, моржі, нерпи.

  1. «Кольоровий» диктант.

Щоб повернутися додому потрібно виконати завдання.

Вчитель показує колір – учні записують з даним словом словосполучення. З одним скласти речення. Визначити рід і число прикметника.

  1. Робота в трійках. Редагування словосполучень.

Редагувати словосполучення:

дєтска газета

мужські брюки

оконне стікло

високі дома

освічена вулиця

приязна розмова.

  1. Робота з підручником (вправа 210)

Скільки б  ми не подорожували, а час повертатися додому, адже немає нічого ріднішого, ніж отчий дім.

А) виразно прочитати вірш

Б) виписати по одному словосполученню з прикметниками чоловічого, жіночого, і середнього роду.

  1. Підсумок уроку.

Ось і закінчилась наша подорож.

  • Що сподобалось найбільше?
  • Яке завдання було для вас найважчим? Найлегшим?
  • Що нового дізналися?
Категорія: Файли наших вчителів | Додав: 1Helena
Переглядів: 92 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
МОН України
Педпреса
Пошук
Друзі сайту
  • Official Blog
  • uCoz Community
  • FAQ
  • Textbook