Середа, 12.12.2018, 07:29Вітаю Вас Гість | RSS
Головківський НВК "ДНЗ-ЗОШ І-ІІІ ступенів"
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [6]
Матеріали наших вчителів [10]
Шкільня бібліотека [1]
Державні стандарти освіти [0]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей


Головна » Статті » Мої статті

Шоу ерудитів "Я люблю Україну"

Шоу ерудитів «Я люблю Україну!»

 

Звучить музика «Люблю Україну» (О.Пономарьова)

Виходять діти

1 учень. Україно! Мій коханий краю,

              Мати наша рідна і свята!

              Небо чисте над тобою має,

                Медом диха нива золота.

2 учень: Немов маля, що в муках народилось

               При болі, радості і в різних неладах,

               Так ти, Вкраїно моя, відродилось

               І намагаєшся стояти на ногах.

              Ще зовсім молода і непокірна,

              А на чолі жовто — блакитний стяг.

              Тобі завжди служитимемо вірно.

              Нехай Господь благословить твій шлях.

3 учень: Горнусь до тебе, Україно,

              Як син до матері горнусь.

              За тебе рідна і єдина,

              Щодня я Богові молюсь.

4 учень: Молюсь за тебе, Україно,

               І свої сили віддаю,

               Щоб відродити із руїни

               Наш дух і славу бойову.

5 учень: Очистимо усі джерела,

              Дніпро - Славутич оживе,

               І заспіваєм: «Ще не вмерла

                Вкраїна наша і не вмре!»

Звучить пісня у виконанні вокально – хорового гурту

Виходить ведуча

Ведуча: Доброго дня, дорогі друзі! Ми раді вітати вас на нашому святі. Кожен з нас любить свою рідну землю, свій край. Кожен намагається дізнатися більше про свою країну: її історію, звичаї, традиції. Сьогодні ми представляємо вам найкращих учнів і вчителів школи, ерудованих, енергійних, веселих аби разом здійснити мандрівку по нашій Україні. В нашому шоу беруть участь команди ерудитів, капітанами яких є пані Наталя (привітаймо цю команду) та пан Сергій (привітаймо команду).(представлення команд капітанами)

 

Отже, розпочинаємо гру і перший конкурс у нас:

«Із різних наук»

Кожен учасник команди буде обирати один з запропонованих розділів наук – це українська література, математика, географія, історія, спорт.  Прослухавши запитання з обраної галузі, учасник має право подумати 30 сек і дати відповідь. Якщо учасник має труднощі у вирішенні питання йому може надати допомогу інший член команди. Кожна правильна відповідь оцінюється в 3 бали, тобто максимально команда може набрати 21 бал. Тож починаймо.

(вибір галузей і постановка питань – додаток1)

Після закінчення конкурсу виступ вихованців танцювального гуртка

Другий конкурс «Народознавство»

Цей конкурс командний і буде складатися з 3 міні – етапів.

  1. Кожен з нас з молоком матері вбирає краплини нашої культури, традицій. Саме зараз ми перевіримо чи знають наші учасники звичаї, обряди, побут українців. Після зачитування завдання команда повинна через 1 хв дати відповідь – назву обряда або свята і доповнити відповідь власними знаннями про даний обряд чи свято. За кожну правильну відповідь команда отримає 2 бали.

Завдання

  • цей герой боровся проти зла. Фактично він уособлював тип козака, відомого з дум, історичних пісень і легенд. У християнському іконописі цей святий зображувався  лицарем на білому коні зі списом у руці, яким вбиває дракона і врятовує принесену йому в жертву дівчину. Цей святий покровитель хліборобства і скотарства.
  • Основна урочистість починалась з ушанування деревця, кругом якого дівчата водили хоровод. Потім відбувалось жартівливе змагання дівчат з парубками: хлопці намагалися вхопити це деревце, дівчата мали його боронити. Тоді деревце розривають на частини, вищипують гілочки. Деревце це має назву Марена, Морена.
  • Він посідає образ доброго дідуся. Згадується у легендах, переказах , казках. Добрий, мудрий, милосердний. За народними переказами боронить людей від лиха, рятує на водах, допомагає бідним і немічним, дарує дітям подарунки.
  • Напередодні свята жінки, діти йшли до лісу, на луки збирати квіти, трави. Перев’язували їх житнім чи пшеничним вінком, встромляли головки маку і воскову свічку. Цей букет перев’язували кольоровими нитками чи стрічками. Вранці наступного дня йшли до церкви святити.

 

  1. Наші пращури не мали таких благ цивілізації, як холодильник, мікрохвильова піч, електрочайник, але вони мали приладдя, предмети ужитку, якими ми з вами вже не вміємо і не зможемо скористатися. Зараз я кожній команді покажу по два предмети побуту українців. Кожна команда протягом 1 хв має назвати цей предмет та його призначення. За кожну правильну відповідь команда отримує 5 балів.
  2. Кожен з нас знає прислів’я і приказки і, навіть, використовує їх у своєму житті. Зараз ми перевіримо ваші знання прислів’їв. Я кожному учаснику команди зачитую початок прислів’я, а він має продовжити. Кожен учень отримує за правильну відповідь 1 бал.

Завдання

  1. Слово не горобець….(вилетить не спіймаєш)
  2. Більше діла…..(менше слів)
  3. Вік живи…..(вік учись)
  4. Бідному жениться……(то й день малий)
  5. Говори мало, слухай багато….(а думай ще більше)
  6. Під лежачий камінь…..(вода не тече)
  7. Книга вчить…..(як на світі жить)
  8. Сім раз відмір….(один раз відріж)
  9. Умієш говорити….(умій слухати)
  10. Слово до слова….(складеться мова)
  11. Дав слово… (дотримай його)
  12. Вчення світло, а…..(невчення тьма)
  13. Вовка боятися…(в ліс не ходити)
  14. Щоб їсти калачі, не слід….(сидіти на печі)

 

Виступ фольклорного колективу Головківського будинку культури.

Третій конкурс «Музичний»

Українська пісня! Хто не був зачарований нею. Хто не згадує її, як своє чисте, прозоре дитинство, свою горду юність, своє бажання бути красивими і ніжними. Даний конкурс складається з двох міні – етапів

  1. За запитанням відгадати назву пісні, або кілька рядочків з цієї пісні. За кожну правильну відповідь 1 бал.

 

1. Чого хотів милий, чорнобривий ?      ( вареничків )

2. Де стояли два дубки ?     (на горі)

3. Хто вився за Галею ?    (Іванко)

4. Куди запрошувала дівчина хлопця в понеділок ?     (по барвінок)

5. Що робить ставок, де колишуться віти ? (спить)

6. Хто стояв під вишнею, під черешнею ?   (старий з молодою)

7. Що робили жінки на товчку, на базарі ?   (чоловіків продавали)

8. Що потрібно робити хлопцям, розпрігши коні ?   (лягати спочивати )

9. Чорні очка схожі на що ?        (на терен )

10.  Куди не треба ходити Грицю ?    (на вечорниці)

11.  В кого були порвані чоботи, коли треба було працювати ? (У Грицька)

12.  Що робив роман у полі ? (воли пас)

13.  Куди має світити місяченько (на перелаз)

14.  Що заважало козакові ходити до дівчини по чотири рази ?    (тиночки і перелази)

15.  Куди їхали козаки із Дону ?     ( додому )

16.  Що мав продати чоловік, щоб купити дружині черевички? (сиві бички)

 

  1. Кожна команда прослухає мелодію. Через 30 сек команда має відгадати пісню і по-можливості проспівати. За кожну правильну відповідь 5 балів.

(прослуховування мелодій)

Виступ дуету з піснею «Черевички»

Четвертий конкурс «Конкурс капітанів»

Кожен капітан обирає конверт з картками, на яких написані прізвища видатних українців. Завдання для капітанів: описати дану особистість, не називаючи її так, щоб команда відгадала. На обдумування карток дається 1 хв. За 1 хв. Капітан повинен якомога більше оисати постатей, а команда відгадати. Якщо команда відгадає постать, то отримує 1 бал.

П’ятий конкурс «Золота підкова Черкащини»

Кожна команда отримує відео завдання, на якому зображене одне з видатних місць Черкащини. Ваше завдання – відгадати, що зображено і коротко розповісти про дане місце. За правильну відповідь команда отримує 10 балів. Якщо команда має певні труднощі у відгадуванні, то право відгадування може перейти до іншої команди

 

Підведення підсумків гри.

Виступ вокально – хорового гуртка з піснею «Давайте браття заспіваєм»

Додаток 1

ЗАПИТАННЯ З ІСТОРІЇ

5 клас

1. Наймудріша жінка часів Київської Русі.          (княгиня Ольга)

2. Літописець, автор «Повісті минулих літ»    (Нестор – літописець, монах Києво-Печер.Лаври)

6 клас

1. Форма державного управління за активної участі всього населення.   (демократія)

2. Як називалися спільні обіди сусідських родин у Спарті?     (сиситії)

 

 

7 клас

1. Про якого історичного діяча йдеться мова? – «Він прийшов до влади внаслідок тривалої боротьби між братами. І став княжити у Києві один. Завершив обднання земель. З його іменем повязують запровадження на Русі золотих і срібних монет, введення християнства»

                                                                                     (князь Володимир Великий)

2. Київ за його часів був окрасою Русі і суперником самого Константинополя. Окрасою Києва став побудований ним собор Святої Софії. Його можна назвати засновником книжної вченості на Русі.

                                                                                      ( князь Ярослва Мудрий)

8 клас

1. Про кого йдеться мова? – Вони високі на зріст, кремезні, вправні, щедрі, не цікавляться збагаченням, ревниві до своєї волі, зовсім неридатні носити ярмо. Вони не знають утоми, вперті, хоробрі, але трохи схильні до пиятики. Вони вміють воювати, полювати на звіра, ловити рибу й знають усі ремесла, потрібні у житті.                                       (козаки)

2. Про якого історичного діяча йде мова? – За 6 років свого гетьманування він здійснив одну з основних реформ війська і перетворив його з партизанських загонів на регулярну армію. Він суворо заборонив козакам пити горілку під час морських походів. Порушників цього наказу викидали за борт. Він заохочував розвиток освіти щедрими дарунками, виділяв гроші на будівництво церков, друкарень.                                 (Петро Конашевич – Сагайдачний)

9 клас

1. Галицькими будителями називали учасників літературного гуртка, що діяв у Львові. У ті часи на Галичині панувала польська та німецька мови. От і вирішили «трійчани» піти в народ, щоб відродити любов до рідного українського слова, пісні. Як називався цей гурток і його учасники.

                                                  (гурток «Руська трійця», Шашкевич, Головацький)

2. Як називалася перша нелегальна олітична українська організація до складу якої входили представники різних станів українського суспільсьва, в тому числі, участь у її діяльності брав і Т.Шевченко.     (Кирило – Мефодіївське товариство)

10 клас

1. Коли і чому відмічають в Україні День соборності України.   (22.01 злука ЗУНР і УНР)

2. Чому українці під час І світової війни опинилися у складі ворогуючих армій? (Росія і Австро –Угорщина поділили Україну)

11 клас

1. Назвіть місто України, оборона якого від фашистських загарбників тривала найдовше.

                                                                                     (Севастополь 250 днів)

2. Назвати напрямки (течії) антифашистського руху опору, які сформувалися у роки ВВВ в Україні.           (2 течії: партизанський рух та діяльність ОУН-УПА)

ЗАПИТАННЯ З МАТЕМАТИКИ

5 клас

1. П’ять картоплин зварили за 30 хв. За скільки хвилин зварилася одна картоплина? (30 хв)

2. Сто один брат – всі в один ряд зв’язані. (паркан)

6 клас

1. Як ще називається чисо 12?  (дюжина)

2. Назвати найменше натуральне число.  (1)

7 клас

1. Горіло 10 свічок. Три потухли. Скільки свічок залишилося? (3)

2. Скільки пальців на 10 руках? (50)

8 клас

1. Скільки кінців у трьох палиць? (6)

2. Вітрина, актриса, тритон. Яке число обєднує ці слова?  (три)

9 клас

1. На скільки половинок можна розрізати 5 яблук? (на 10)

2. Як називається сума всіх стрін чотирикутника? (периметр)

10 клас

1. Чому дорівнює число пі? (3,14….)

2. Яке число потрібно помножити само на себе, щоб воно збільшилосьв 4 рази?

11 клас

1. Хто двічі родиться , а раз помирає?

2. Назвіть пять днів підряд, не називаючи днів тижня і не користуючись числами. (позавчора вчора сьогодні завтра післязавтра)

 

ЗАПИТАННЯ З ГЕОГРАФІЇ

5 клас

1. Ця річка – символ України.

     Вона як мати, в нас єдина,

    Її Славутичем зовуть,

    У Чорне море її путь.

2. Назвіть гірську систему України, найвища точка якої гора Говерла?

6 клас

1. Назвіть море, що омиває береги України і несе свої води до Чорного моря.

2. Назвіть річку, яка протікає по території Чигиринського району і впадає в Дніпро.

7 клас

1. Назвіть річку України, яка протікає по західній частині України, перетинає територію Молдови  і впадає в Чорне море неподалік від Одеси.

8 клас

1. Як називається верхній родючий пласт грунту ? Які грунти України найродючіші?

2. На карті поблизу Дунаю,

    Це озеро шукають,

    Формою довге, наче плуг,

    А називається …… (Ялпуг)

9 клас

1. ….(назва річки), як весна, Дніпро прикрашає,

    Лівою притокою в нього впадає.

2. В назві цієї найвищої вершини

    Ім'я ти хлопчика пізнаєщ.

    Так як же ти тепер цю кримську гору називаєш? (Роман – Кош)

10 клас

1. Це озеро найглибше в Україні

    Полісся прикрашає,

    І кожен повинен знати,

    Що…… його звати.    Назва?

2. Біла Церква дуже мила, -

    Річкою умита.

    Звуть її, гадаю знаєш:

    Коротко і просто, ось –

    Це красива річка ….(Рось)

11 клас

1. Заміни літеру в слові  «тиша», -

    Вийде річка на кордоні України:

    Через неї не проскочить і миша.  Назва? (Тиса)

2.  Ця річка єдина на території України, що несе свої води не до Чорного моря, а до Балтійського.(зах. Буг)

ЗАВДАННЯ З СПОРТУ

5 клас

1. Який з мячів найлегший – футбольний, волейбольний, баскетбольний.    (волейбольний)

2. Яким видом спорту займається Андрій Шевченко.

6 клас

1. Як називається вид спорту, в якому спортсмен виконує кидки мяча у кошик? (баскетбол)

2. Яка кількість футболістів в одній команді знаходиться на футбольному полі? (11)

7 клас

1. Назвіть розміри волейбольного майданчика. (18*9)

2. В якій країні зародився баскетбол?  (США)

8 клас

1. Де проходять ХХІ зимові Олімпійські ігри? (Ванкувер, Канада)

2. Яка вага мячика для метання? (150 г)

9 клас

1. Українська пловчиха – Олімпійська чемпіонка.

2. Назвати висоту до баскетбольного кошика. (3,05м)

10 клас

1. Скільки гравців, однієї команди знаходяться на спортивній площадці під час гри у баскетбол.(5)

2. Де проходили перші сучасні Олімпіцські ігри. (Афіни)

11 клас

1. Скільки спроб виконується у стрибках в довжину. (3)

2. Президент Національного Олімійського комітету України. (Сергій Бубка)

 

ЗАВДАННЯ З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ

5 клас

1. Назва казки В.Симоненка, де один герой плаче, а інший примушує всіх сміятися. («Цар Плаксій»)

2. Хто є автором загадки «Котилася тарілочка».   (Глібов)

6 клас

1. Що таке Євшан – зілля?

2. Чим обдарував Господь Україну за легендою про дівчину – Україну?   (піснею)

7 клас

1. В якому творі батько заради порятунку рідної землі хотів пожертвувати сином, а натомість отримав ще й дочку. («Захар Беркут»)

2. Хто автор і як називається поезія, рядки з якої ви прослухаєте?

А й справді, крилатим грунту не треба.

Землі немає, то буде небо.

Немає поля, то буде воля.

Немає пари, то будуть хмари.   (Ліна Костенко «Крила»)

8 клас

1. Кого називали українською Сапфо, «дівчиною з легенди»? Що вона складала? (Маруся Чурай)

2. У якій з дум звичайний шторм – це буря, що перевертає душу людини, змушує осмислити свої вчинки?

 

9 клас

1. Хто, з якого твору співає пісню «Віють вітри, віють буйні» (Наталка Полтавка)

2. Головним твором якого твору являється Ярема Галайда.       («Гайдамаки»)

10 клас

1. Який роман української літератури 19 ст. мав двох авторів?

2. Як називалась перша збірка Франка?

11 клас

1. героїня якого твору прожила на світі 26258 днів. (Марія з твору Уласа Самчука)

2. Хто сказав такі слова: « А взагалі батьки були нічого собі люди. Підходящі. За 24 роки спільного їхнього життя ослав їм Господь усього тільки сімнадцятеро дітей, бо вміли молитись милосердному»       (О.Вишня)

 

 

Категорія: Мої статті | Додав: 1Helena (04.11.2016)
Переглядів: 101 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
МОН України
Педпреса
Пошук
Друзі сайту
  • Official Blog
  • uCoz Community
  • FAQ
  • Textbook